AUTODÍLNA.NET

Jak jsem kupoval auto v autobazaru AAA Auto

Petr Bultas

Jak jsem kupoval auto v autobazaru AAA Auto
« kdy: 27.12. 2014, 17:49 »
Chtěl bych se podělit o zkušenost s tímto bazarem, možná to v budoucnu někomu pomůže. Předem musím říct že s obchodem jsem byl nakonec spokojený ale příště bych v jednání s tímto autobazarem postupoval jinak.

1. Výběr auta
Prodal jsem svojí Feldu za pár korun kolegovi z práce. Chtěl jsem si pořídit něco modernějšího, můj limit byl ale 50 tisíc takže tím se mi výběr dost zúžil. V rodině máme Forda Focuse a jelikož jsem na něj slyšel samou chválu tak jsem se rozhodl pro něj, párkrát jsem s ním jel a docela mi to auto sedlo. Do limitu bych se vešel jenom u první verze (1998-2004) tak jsem hledal aspoň co nejmladší kousek. Jak se ukázalo, moc nabídek na trhu není, teda aspoň ve verzi kterou jsem chtěl, hatchback v benzínu. Takových bylo na rozdíl od kombíků v naftě jako šafránu. Po dlouhém hledání jsem našel 3 kousky, dva od soukromých inzerentů a jeden od AAA Auto. Problém byl v tom že všechny auta byly ode mě daleko, nějakých 250 km a víc. Výhoda áček byla v tom že auto mi mohli poslat na pobočku u nás ve městě, to převážilo.

2. Telefonát do AAA Auto
Zavolal jsem na bezplatnou linku kde jsem byl přepojený na jakéhosi "managera prodeje". Zde bylo jednání v pořádku, pánovi jsem sdělil o jaké auto mám zájem a že bych ho chtěl dopravit na pobočku v místě bydliště. S dopravou nebyl problém, informoval mě jen o kauci 2000 kč za převoz auta, ta je ovšem vratná i kdybych si auto nakonec nekoupil. Chápu tu kauci spíš jako ochranu aby si někteří bez většího zájmu nenechali převážet auta a nakonec se na ně ani nepřijdou podívat. Pro kauci si každý přijde a rovnou si auto i prohlédne. Menší háček byl v ceně, auto bylo po slevě 5000 a současná cena byla 40 000 kč. Manager mi sdělil že za tuto cenu je možné koupit auto jen na splátky, při platbě v hotovosti číní cena 45 000 kč. Přišlo mi to trochu na hlavu postavené, manager mi však nabídl slevu 4 000 čímž bysme se dostali téměř na částku která byla u inzerátu. Dohodli jsme tedy převoz auta na druhý den do mé pobočky, s tím že před převozem složím na pobočce onu vratnou zálohu 2 000 za převoz. Mimo jiné mi sdělil že než se rozhodnu pro převoz, mohu si na pobočce přečíst protokol o technickém stavu auta.

3. První návštěva pobočky
První problém, vedoucí pobočky mi odmítl dát k nahlédnutí protokol o technickém stavu auta, prý tohle nedělají...
Do protokolu se v počítači podíval jen on sám, mluvil něco o běžném opotřebení sedaček a volantu, žádná technická závada.
V té chvíli jsem už ztrácel důvěru, po ujištění že kauce za převoz je vratná jsem o převoz požádal, za podívání přeci nic nedám.

4. Druhá návštěva pobočky
Zavolali z pobočky že auto je u nich, vyrazil jsem si tedy auto prolédnout. Na první pohled vypadalo auto udržovaně, bez koroze. Přikročili jsme k testovací jízdě. Focus měl nějakou závadu na volnoběhu, držel ho neustále ve vysokých otáčkách a různě kolísal. Podle prodejce půjde o nějaký drobný problém s plynovým lankem což se mi zdálo věrohodné. Taky jsem zaznamenal hukot od jednoho zadního kola, tento problém jsem znal už od Feldy takže mi bylo jasné že je v háji minimálně jedno ložisko. Prodejce měl jinou teorii, prý to dělají gumy které jsou na jednom místě trochu zploštělé jak bylo auto přikurtováno na kamionu. To už bylo jasné balamucení, nicméně jinou závadu jsem nepozoroval a auto se rozhodl koupit, v této cenové kategorii bych našel vady na všech autech, ložisko kola a plynové lanko se mi zdálo ještě OK. Auto jsem se rozhodl koupit s vědomím těchto dvou závad. Dotázal jsem se na slevu o které hovořil manager prodeje, prý to záleží na vedoucím jestli nějakou poskytne! Zeptal jsem se jestli mají ještě nějaké poplatky a prý ano, 2 600 kč za přípravu vozu k prodeji. Jeden by řekl že příprava vozu k prodeji je jejich job ale budiž. Nakonec jsme se dostali na slevu v hodnotě poplatku, cena se pro mě tedy alespoň nezvýšila a činila 45 000 kč při platbě v hotovosti. Podepsal jsem asi 20 papírů které bych četl půl dne, zběžně jsem je prohlédl, moje chyba. Až doma jsem zjistil že jsem obdržel a podepsal i onen protokol o technickém stavu, kdybych ho dostal dříve, ani bych nezažádal o převoz.

5. Závady
Jak se zjistilo, problémy s volnoběhem nezpůsobovalo žádné lanko za stovku ale ventil za 3 tisíce, potvrdilo se vadné ložisko jednoho zadního kola, zadní okna trochu sjely a nešly už vytáhnout nahoru, zatím jsem je zafixoval v horní poloze. Dále jsem zjistil korozi zadních dveří zevnitř dole kam jsem se při prohlídce nepodíval. Všechny závady byly samozřejmě uvedené v protokolu který mi na pobočce nejdříve odmítli poskytnout a posléze mi ho podstrčili k podpisu mezi dvaceti dalšími listy. Samozřejmě by se mělo důkladně číst co člověk podepisuje ale v tom objemu to ani není možné, myslím že lidé z áček jsou si toho vědomi.

6. Celková cena
Auto se mi prodraží o cca 10 tisíc na opravách, pak bude ale v perfektním stavu po motorické, mechanické i karosářské stránce. V takovém stavu bude mít i větší hodnotu než 55 tisíc na které mě auto spolu s opravami celkem vyjde. Nemyslím že jsem nějak prodělal a s autem jsem nyní spokojený, jezdí se mi v něm dobře a nějakou dobu poslouží.

7. Rady pro nákup v AAA Auto
Pokud vám bude centrálou nabídnuta sleva, neznamená to že ji dostanete, záleží na vedoucím jednotlivé pobočky.
Na prohlídku auta si vezměte mechanika, prodejce případné projevy závad bagatelizuje, pamatujte že jedná jen v zájmu bazaru.
Před podpisem smlouvy nejdříve požádejte o protokol o technickém stavu vozu a ten si důkladně prostudujte, píše se v něm o závadách o kterých prodejce ví (při výkupu dělá bazar prohlídku) ale sám od sebe vás na žádnou neupozorní.



Offline Karmajk

  • **
  • Fiat Punto 1.9 JTD ELX
Re:Jak jsem kupoval auto v autobazaru AAA Auto
« Odpověď #1 kdy: 30.12. 2014, 10:54 »
Všechny autobazary se chovaj podobně akorát na áčka je víc vidět protože jsou největší. Kdyby u nás někdo provozoval bazar bez těhle berliček tak ho konkurence semele, musel by jít totiž s cenama výš.

Re:Jak jsem kupoval auto v autobazaru AAA Auto
« Odpověď #2 kdy: 02.01. 2015, 20:40 »
Protokol o technickým stavu asi neměl manager slibovat, na druhou stranu nikde neni napsaný že ho musí zákazníkovi dát. Mám dost zkušeností s malýma autobazarama, tam se dějou horší věci než v áčkách akorát o tom nikdo nepíše.

jardaKral

Re:Jak jsem kupoval auto v autobazaru AAA Auto
« Odpověď #3 kdy: 20.09. 2015, 09:57 »
Byl jsem tam dvakrát. Poprvé jsem kupoval Octavii I gen. Aut tam měli hodně a vybral jsem klasiku 1.9 TDI v pěkné výbavě. Vyměnil jsem všechny náplně, nechal vyčistit klimu a vaměnil brzdové destičky. Nic zásadního se nepokazilo a po nájezdu cca 100 tisíc s ní jezdí švagrová doteďka. Druhý kauf byl Subaru Forrester. Mám ho asi rok a situace stejná. Mám najeto asi 20 tisíc. Moc ho nešetřím. Oct koupena v praze a Suba jsem našel v Brně.
za mne bych tam jel klidně příště. Je tam z čeho vybírat a když ne tak prostě ne ale já svým blízkým známým doporučuju a občas si mne někdo na pomoc vezme.

puma23

Re:Jak jsem kupoval auto v autobazaru AAA Auto
« Odpověď #4 kdy: 28.09. 2015, 17:04 »
Kupoval jsem v áčkách tak tři roky zpátky na protiúčet v Ostravě a pohoda.

Michal44

Re:Jak jsem kupoval auto v autobazaru AAA Auto
« Odpověď #5 kdy: 22.12. 2015, 20:25 »
Mám podobný názor jako tady Karmajk, myslím si, že ty bazary si nemají co vyčítat, je to o tom nenechat se a dát si práci s výběrem. Kupoval jsem v AAA Seata Leona a zatím nejlepší kára co jsem měl.

 

S rychlou odpovědí můžeš napsat příspěvek, aniž by se musela natahovat nová stránka. Lze používat BBC i emotikony, jako v normálním příspěvku.

Jméno: Email:
Ověření:
jiný výraz pro gumu: - p--u:

„Nedostane-li žena koho chce, běda tomu, koho dostane.“ Mark Twain